Enkla elbolaget

För elbolagets räkning har Jupel gjort en grundlig analys av bolagets privatkunder, deras egenskaper och vad som driver kundernas olika beslut och beteenden. Vi har studerat skillnader i egenskaper mellan exempelvis trogna kundgrupper och övriga, kundgrupper som kommit in via olika rekryteringskanaler, kunder i olika geografiska områden och kunder med olika konsumtionsmönster. Resultaten ger bolaget möjligheter att nå nya kundgrupper, minska churn, bli effektivare i sin kundkommunikation och öka sin lönsamhet och konkurrenskraft.

Fler Uppdrag

Region Östergötland

För Götabibliotekens räkning har Jupel genomfört en grundlig statistisk kartläggning av deras 47 bibliotek. Kartläggningen ger bl.a. svar på vilka bibliotekens användare är, vilka egenskaper

Läs mer »

Enkla elbolaget

För elbolagets räkning har Jupel gjort en grundlig analys av bolagets privatkunder, deras egenskaper och vad som driver kundernas olika beslut och beteenden. Vi har

Läs mer »